Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Nik 555
Založen: 10.2.2010 Příspěvky: 82
|
Zaslal: st říjen 20, 2010 12:08 am Předmět: Příprava wav souboru k následnému vložení do sampleru.. |
|
|
Zdravím přátelé
Do cubase jsem si vložil jednu mp3 kterou následně oříznu abych z ní vybral úsek, který potřebuji jako sampl do reasonu.. Problém ale nastene, když ho vložím do sampléru a nastavim opakování tak ze začátku je vždycky slyšet prasknutí (lupnutí) a takhle to je pokaždé když se přehraje sampl od začátku.. Nevíte někdo co stím?? Celkem mě to trápí.. Díky za jakékoliv tipy.. Přeji hezký den. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pavlii
Založen: 13.10.2004 Příspěvky: 1188 Bydliště: Hostivice :-)
|
Zaslal: st říjen 20, 2010 6:29 am Předmět: :-) |
|
|
Jsou tu dva aspekty:
1. Střih v nule - pokud neustřihneš signál v místě, kdy protíná "nulu" (čili osu X v zobrazení průběhu), bude tam lupnutí.
2. Pokud je charakter signálu takový, že je příliš rychlý attack (opět typicky jakékoli zkreslené zvuky třeba el. kytary), opět bude pravděpodobně lupnutí.
Řešení: aplikovat na začátek úseku krátký fade-in (v řádu desítek/stovek samplů).
P. _________________
www.studiokappka.cz
606 709 340 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MAJ
Založen: 15.11.2006 Příspěvky: 1956
|
Zaslal: st říjen 20, 2010 11:28 am Předmět: |
|
|
Zdravím,
naprostý souhlas.
Ad 1) Střih je potřeba provést v 0 jak na začátku smyčky tak na konci. Případně udělat Fade-In a na konci Fade-Out. Ideálně, aby signál k 0 mířil jednou shora, podruhé zdola. Aby to při přeskočení z konce smyčky na začátek bylo pokud možno co nejplynulejší.
Ad 2) To může nýt jakýkoliv zvuk, který má rozdílnou úroveň hlasitosti na konci a na začátku smyčky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Nik 555
Založen: 10.2.2010 Příspěvky: 82
|
Zaslal: st říjen 20, 2010 2:44 pm Předmět: |
|
|
Díky za tipy, hned s tím jdu skusit laborovat |
|
Návrat nahoru |
|
|
Nik 555
Založen: 10.2.2010 Příspěvky: 82
|
Zaslal: st říjen 20, 2010 3:46 pm Předmět: |
|
|
TAk jsem tedy dal zesílení na začátek a ztišení na konec (mírné) tím lupnutí zmizelo. MAm ale dál problém s tím, že jak se tato 2s stopa opakuje, tak je znát to opakování a nezní to jako plynulý zvuk.. Jak by jste si s tím poradili vy? |
|
Návrat nahoru |
|
|
MAJ
Založen: 15.11.2006 Příspěvky: 1956
|
Zaslal: čt říjen 21, 2010 7:23 am Předmět: |
|
|
Zdravím,
2s je na jednu stranu dost málo, ale zároveň tam může dojít k velké proměně barvy zvuku. Hodně záleží na konkrétním zvuku, který chcete smyčkovat. Jsou zvuky vhodnější (třeba čistá sinusovka) a méně vhodné.
Obecně, pokud smyčka nefunguje, snažím se najít vhodnější místo pro střih smyčky. To znamená, že ji zkusím udělat výrazně kratší (bacha na samo-oscilaci) a nebo výrazně delší.
Nicméně někdy v takovémto případě může pomoci to, že uděláte druhé opakování manuálně a necháte jej přehrávat retrográdně (tedy odzadu dopředu). Pak uděláte smyčku z celého tohoto zvuku. Hraje to pak tedy dopředu, dozadu, dopředu, dozadu, atd. Ale opět to nemusí fungovat vždy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pavlii
Založen: 13.10.2004 Příspěvky: 1188 Bydliště: Hostivice :-)
|
Zaslal: čt říjen 21, 2010 9:40 am Předmět: :-) |
|
|
Ještě se také dělá smyčkování jen středního úseku zvuku (hezky to bylo vidět třeba ve Vienna SF například), kdy při stisku s držení klávesy se "točí" jen střední část samplu a teprve po puštění sampl "dojede" až do konce.
Ono tohle není žádná jednoduchá záležitost; doporučoval bych zkusit se obrátit třeba na www.electrozone.cz a zkusit se bavit s lidmi, co mají dlouholetou zkušenost s provozováním samplerů (nejčastěji AKAI).
P. _________________
www.studiokappka.cz
606 709 340 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|