Cubase.cz
Diskusní fórum o produktech firmy Steinberg
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nová zvukovka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Cubase.cz -> Cubase
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Eternium



Založen: 8.1.2011
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: pá říjen 07, 2016 1:46 pm    Předmět: Nová zvukovka Citovat

Ahoj.
Mám dotaz ohledně nastavení latence.
Chci si pořídit lepší zvukovku, konkrétně
Focusrite Scarlett 6i6-2G.
Karta může vzorkovat až 192kHz/24-bit. A mne by zajímalo jestli můžu tuto hodnotu zadat v nastavení ovládání (latence). Používám dost pluginu i vsti instrumentu. Nechci něco podělat. Děkuji za informaci. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MAJ



Založen: 15.11.2006
Příspěvky: 1955

PříspěvekZaslal: pá říjen 07, 2016 8:53 pm    Předmět: Citovat

Zdravím,
Focusrite je opravdu "lepší" zvuková karta? Lepší než co...?

Vzorkovací frekvence se nastavuje v nastavení projektu (/roject > Project Setup, klávesová zkratka Shift + S).

Nastavit to můžete. Má to smysl? Pokud bude výsledkem klasické CD se vzorkovací frekvencí 44,1kHz, nedoporučoval bych to. Je lepší nastavit (byť i nižší) vzorkovací frekvenci, která je celočíselným násobkem požadovaného výsledku. Tedy pokud výsledek má jít na 44,1kHz, pak volit vzorkovací frekvence 44,1; 88,2 nebo 176,4.

Ad 24bit, to smysl má.
_________________
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Eternium



Založen: 8.1.2011
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: so říjen 08, 2016 6:44 am    Předmět: Citovat

Dobrý den.
Pořád jsem laik, a dlouho ještě budu Sad
Nerozumím tomu. Myslel jsem, že když si pořídím lepší zvukovou kartu s lepším vzorkováním,bude i výsledný zvuk lepší? Apropó, stará karta je CI2 od Steinberg,se softwarem AI.
A já teď budu přecházed na 8.5 pro. Proto nová zvukovka. Proto jsem myslel, že když má karta lepší vzorkování tak bude lepší i zvuk,a lépe a rychle bude po nastavení počítač pracovat s vsti a pluginy.
Furt tomu nerozumím a to mě s...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MAJ



Založen: 15.11.2006
Příspěvky: 1955

PříspěvekZaslal: so říjen 08, 2016 9:16 am    Předmět: Citovat

Zdravím,
"lepší zvuk" nezáleží na tom, jak vysoká je vzorkovací frekvence, ale jak jsou kvalitní převodní (A/D = Analog/Digital, v případě, že používáte linkové mikrofonní vstupy a D/A = Digitl/Analog, tedy výstup). Zde je na tom Focusrite dobře. Kvalita zvukové karty se takédá měřit stabilitou a spolehlivostí ovladačů, možnostmi nastavení Buffer Size. Zde je na tom Focusrite hodně špatně. Ale pak také třeba možnostmi směrování signálu, používání interní DSP jednotky, atd. Zde je na tom Focusrite průměrně.

Čím vyšší je vzorkovací frekvence, tím je zvukový signál spojitější. To znamená, že ty "schůdky", které vytváří zvukovou vlnu v digitální světě, jsou menší. Zároveň můžeme s vyšší vzorkovací frekvencí přehrávat vyšší frekvence ("tóny"). Ale už jen při vzorkovací frekvenci 44,1kHz je nejvyšší možná frekvence zvuku 22,05kHz, což je nad maximální frekvencí, které je lidské ucho schopno slyšet.
_________________
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Eternium



Založen: 8.1.2011
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: ne říjen 09, 2016 12:23 pm    Předmět: Citovat

Dobrý den.
Děkuji za odpověď. Takže má volba zvukovky asi nebyla nejšťastnější Rolling Eyes
Nicméně, by mne ještě zajímalo, když nahrávám třeba kytary jaké by mělo být správné nastavení latence. Sice jsem si o tom hodně přečetl,ale od vás jakožto odborníka to budu brát jako správnou volbu Very Happy
Takže než začnu nahrávat kytary,snížím v nastavení latenci,a až budu míchat song tak latenci opět zvýšit, aby dobře fugovaly efekty,vsti atd?
Připadám si při téhle otázce jako ňouma, ale asi jsem dělal něco blbě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MAJ



Založen: 15.11.2006
Příspěvky: 1955

PříspěvekZaslal: ne říjen 09, 2016 12:45 pm    Předmět: Citovat

Zdravím,
ano, přesně, jak píšete. Během nahrávání snížit latenci na co nejnižší možnou. Co počítač utáhne (záleží na konkrétním ASIO ovladači, konkrétní sestavě počítače a aktuální "komdici" systému).

A pak během mixu latency zvýšit, abyste mohl sázet plug-iny.
_________________
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Eternium



Založen: 8.1.2011
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: ne říjen 09, 2016 2:12 pm    Předmět: Citovat

Děkuji za odpověď.
To jsem potřeboval vědět.
Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavlii



Založen: 13.10.2004
Příspěvky: 1185
Bydliště: Hostivice :-)

PříspěvekZaslal: po říjen 10, 2016 7:37 am    Předmět: :-) Citovat

Na druhou stranu je nutno podotknout, že do určité úrovně (a tou myslím opravdu větší a pravé studio) je víceméně druh zvukovky a potažmo i AD/DA skoro buřt. V celém řetězci (od mikrofonů přes monitory až po akustiku režie) je tolik bodů, které jsou závislé na jednak schopnosti slyšet a druhak na nápaditosti práce toho, kdo "sedí za pultem", že se zrovna tenhle HW prvek slyšitelnou roli hrát nebude. Takže se to tolik hrotit nemusí.

K latenci: pokud není požadavek na SW monitorování (tj. se zařazeným SW efektem), nesnižoval bych jí ani při nahrávání. Podle rozsáhlosti projektu by se stejně dříve nebo později sáhlo "na dno" systému a artefakty při přehrávání by mohly působit rušivě (nehledě na to, že pak by i nahrávaný zvuk mohl být degradován). Z tohoto pohledu již drahně let preferuji zvukovky s DSP, kde se dá aspoň přibližný efekt pro účely příposlechu při nahrávání vybrat a systém se nijak zbytečně nízkou latencí nezatěžuje. Ale pravda je taková, že dobře sestavená a výkonná mašina mít problém zřejmě nebude (za předpokladu rozumě fungující zvukovky a hlavně jejích ovladačů, jak Martin zmínil).

Jo a ještě jeden detail: 192/24 umí dneska kdejaká "šušňa" Cool tohle opravdu nejsou údaje srovnávací, jedná se prakticky o shodný rozsah drtivé většiny A/D a D/A převodníků. Jak píšu výše, je to spíš jen malá kapka v moři.

P.
_________________

www.studiokappka.cz
606 709 340
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Cubase.cz -> Cubase Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com
www.mediaport.cz www.punchlight.com