Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Atoss
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 37
|
Zaslal: út říjen 28, 2008 8:40 pm Předmět: Ovládání nastavení v klávesách přes Cubase |
|
|
Ahoj,
dělám svůj první projekt v Cubasu a chtěl bych v Cubasu poslat povel klávesám Roland Juno G, aby u 1 nástroje od začátku nebyl aktivní multiefekt MFX1 a od určitého okamžiku ano, popř. i ovlivnit množství signálu efektu. Jak toto provést? Jaký povel a hlavně kam zadat?
Zatím si akorát umím na klávesách v režimu Performance nastavit příslušný efekt a ten buď v klávesách vypnout nebo zapnout.
Ještě jedna otázka na okraj...vadí, když v Total Commanderu změním jméno adresáře projektu a také souboru.crp?
Díky za odpověď. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pavlii
Založen: 13.10.2004 Příspěvky: 1185 Bydliště: Hostivice :-)
|
Zaslal: st říjen 29, 2008 1:27 pm Předmět: :-) |
|
|
Ad 1 - zde je třeba seznámit se s tabulkou MIDI implementace nástroje (zde Roland Juno G). Obecně se dá poradit asi toto, že je potřeba vytvořit MIDI stopu, kam se v požadovaných časových okamžicích umístí potřebné MIDI zprávy (viz MIDI implementace Rolanda).
Ad 2 - samozřejmě, že to do určité míry vadí, ale Cubase si to "umí" automaticky opravit (při prvním dalším otevření toho projektu).
P. _________________
www.studiokappka.cz
606 709 340 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Atoss
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 37
|
Zaslal: st říjen 29, 2008 7:25 pm Předmět: |
|
|
Takže na to musí být speciálně vytvořená midi stopa? Je jedno na jaký kanál ji nasměruji (můžu i na nějaký kanál, který mám již obsazený nějakým nástrojem, abych si zbytečně neubíral jeden kanál)?
Problém je, že nevím, jak do stopy zapisovat ty textové řetězce (např. B6H C7N..., které jsou pro dané klávesy typické). Do stopy umím kreslit MIDI události nebo zakreslovat Pitch band, Sustain apod. Kam ale psát ty textové povely?
Díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
PK
Založen: 4.10.2004 Příspěvky: 532
|
Zaslal: čt říjen 30, 2008 5:56 pm Předmět: |
|
|
Výstup MIDI stopy se nesměruje na MIDI kanál, ale na MIDI port.
Každý port umožňuje komunikaci na 16ti kanálech.
Kanál 1 na portu A nemá nic společného s kanálem 1 na portu B.
Kanály se neobsazují - v nástroji se nastavuje, na kterých kanálech má sledovat MIDI zprávy a reagovat na ně, ostatní bude ignorovat.
Jedna MIDI stopa může obsahovat MIDI data s různými MIDI kanály.
Některé MIDI zprávy vůbec nerozlišují MIDI kanály - např. SysEx.
Ty "textové řetězce" nejsou textové řetězce. Jsou to MIDI zprávy v podobě hexadecimálních čísel.
Bajtem B6 začíná zpráva nějakého CC (Continuous Controller) na kanále 6.
Bajtem C7 začíná zpráva Program Change na kanále 7.
Když si nakreslíš v MIDI stopě nějaký ten Pitch bend, třeba na 3. MIDI kanále, vytváříš tak MIDI zprávy, které začínají bajtem E3. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PK
Založen: 4.10.2004 Příspěvky: 532
|
Zaslal: čt říjen 30, 2008 6:50 pm Předmět: |
|
|
Podle manuálu http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_06-08921/JUNO-G_e4.pdf
str. 223 (sekce setup) a 238 (příklad a checksum)
by měla tato SysEx zpráva vypnout MFX1:
F0 41 10 00 00 15 12 01 00 00 0A 00 75 F7
[Pokud je na Junu nastaveno Device ID (str. 160) na 17 (10H~17 - Device ID se uvádí v rozsahu 1-128, ale ve skutečnosti se posílá v rozsahu 00H-7FH, čili 0-127, proto 17 a ne 16).]
Zapnutí MFX1:
F0 41 10 00 00 15 12 01 00 00 0A 01 74 F7
Vypnutí MFX2:
F0 41 10 00 00 15 12 01 00 00 0B 00 74 F7
Zapnutí MFX2:
F0 41 10 00 00 15 12 01 00 00 0B 01 73 F7
Vypnutí MFX3:
F0 41 10 00 00 15 12 01 00 00 0C 00 73 F7
Zapnutí MFX3:
F0 41 10 00 00 15 12 01 00 00 0C 01 72 F7
SysEx zprávy se v Cubase dají zadávat pomocí List editoru.
Naposledy upravil PK dne čt říjen 30, 2008 7:27 pm, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PK
Založen: 4.10.2004 Příspěvky: 532
|
Zaslal: čt říjen 30, 2008 6:58 pm Předmět: |
|
|
Pro ovládání čtyř parametrů efektu se dají přiřadit čtyři CC (nebo i Pitch Bend či Aftertouch) dle vlastní volby. Strana 129. Pak si v Cubase stačí nakreslit průběh zvoleného CC... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Atoss
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 37
|
Zaslal: pá listopad 21, 2008 4:41 pm Předmět: |
|
|
Díky za odpověď,
koukal jsem se do manuálu a trošku jsem se zorientoval
Zrekapituluju, co jsem snad pochopil:
SySex mají následujícío formát:
F0 - pro začátek SySex zprávy
41 - identifikace, že se jedná o výrobce Roland
10 - Device ID (hexadecimálně 17, záleźí, jaké je nastavení na klávesách)
...
...
Dál tomu ale uź moc nerozumím a hlavně nevím, kde v manuálu mám v tý záplavě informací hledat:-(
F7 - pro ukončení zprávy SySex
Nedala by se logika SySex nějak jednoduše vysvětlit? |
|
Návrat nahoru |
|
|
pavlii
Založen: 13.10.2004 Příspěvky: 1185 Bydliště: Hostivice :-)
|
Zaslal: ne listopad 23, 2008 4:47 pm Předmět: 2Atoss |
|
|
Upřímně řečeno - nedala. Vše by mělo být jasné z tabulek SysEx parametrů jednotlivých efektů/povelů/apod. Doporučuji k proniknutí do této problematiky kniku Svět MIDI od D. Forró (vydala Grada). SysEx je už tzv. "vyšší dívčí" a jestliže to někdo nepochopí na pár prvních pohledů sám, vysvětlit se to jednoduše opravdu nedá. Zvlášť ještě doporučuji být docela dost kovaný v HEXa číslech
P. _________________
www.studiokappka.cz
606 709 340 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PK
Založen: 4.10.2004 Příspěvky: 532
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 3:16 pm Předmět: |
|
|
Ono je to tak, že pro SysEx žádná obecná pravidla neplatí. Tedy kromě prvního bajtu, to musí být ID výrobce. Za ním už může následovat cokoli, každý výrobce si může v SysEx posílat co ho napadne a to v jakémkoli formátu. Proto se to také jmenuje System Exclusive.
Chápu, že pochopení protokolu, který si vymyslel Roland, jen z manuálu Juno-G není nic jednoduchého. O přehledný výklad se moc nesnažili... Ty informace tam ale jsou.
vypnutí MFX1:
F0 41 10 00 00 15 12 01 00 00 0A 00 75 F7
F0 - SysEx start
41 - Roland ID
10 - Device ID
00 00 15 - Model ID (JUNO-G)
12 - Command ID (DT1), DT1 (data set)=12, RQ1 (data request)=11, str. 216
01 00 00 0A - adresa, určuje co se nastavuje, zde: 01 00 00 00 (Setup, str. 222) + 00 0A (MFX1 Switch, str. 223)
00 - data, zde BYPASS=0, str. 223
75 - checksum (kontrolní součet), str. 239, 01+00+00+0A+00=0B(hex)=11(dec), zbytek po celočíselném dělení 128 je zase 11, chesum je: 128-zbytek=117(dec)=75(hex)
F7 - SysEx end |
|
Návrat nahoru |
|
|
|