Pitch shifter

Diskuze o efektových pluginech (Windows/MacOS X)

Moderátoři: JJ, PK, JP

Odpovědět
F.Stetinac
Příspěvky: 3
Registrován: ned lis 02, 2008 10:32 am

Pitch shifter

Příspěvek od F.Stetinac »

Vážení,
víte někdo o dobrém pluginu Pitch shifter, kterým budu schopen podladit basovku o 3,5 tónu a Cubase ji dikáže reprodukovat opravdu bez zpoždění ? SONY Pitch shifter (Dx) si ani neškrtne a ten od Waves (SoundShifter, taky Dx) má sice skvělej zvuk (basa z něj i po tak velkém podladění leze v krásné chrčivé barvě), ale přestože latency zvukovky mám nastavenou na 10 ms, reprodukce probíhá až po nějakých 250 milisekundách !! No a s tím se nedá hrát, že jo. Tak díky za nápady a podněty.
Uživatelský avatar
PK
Příspěvky: 534
Registrován: pon říj 04, 2004 7:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PK »

Kvalitní PitchShifter nemůže pracovat bez zpoždění - potřebuje informaci dopředu, o tom, jaký zvuk teprve přijde, aby na něj mohl adekvátně reagovat už s předstihem. FFT analýza je náročná, má-li být pro účely kvalitního shiftingu podrobná, nějaký čas zabere - z toho také plyne nevyhnutelné zpoždění. To, že jsou dnes pitchshiftery schopné pracovat v realtime režimu díky rychlým procesorům je pěkné, ale využívat to má smysl jen při hledání nejlepšího nastavení pro náhled zvuku. Jakmile je pitchshifter nastavený tak, že vyhovuje, chce to nechat spočítat přeladění do nového souboru a při další práci používat už to přeladěné audio.
Prostě čas na použití funkce audiomixdown...

Nebo to potřebuješ na živé hraní?
F.Stetinac
Příspěvky: 3
Registrován: ned lis 02, 2008 10:32 am

...

Příspěvek od F.Stetinac »

PK, myslim, že nemáš pravdu. Už když byl "digitál" v plenkách, měl jsem doma kytarový multieffect ZOOM, asi 1010, nebo tak nějak. Ten měl v sobě Pitch-shifter, který měl pěkný zvuk a i v nejnižších podladěních byla latence max. kolem 20 ms, což bylo úžasné.
Mám aplikaci Amplitube 2, která obsahuje také Pitch-shifter. Při jejím použití, jako samostatného programu pro kytaru, je latence velmi nízká, daná nastavením zvukové karty, asi kolem 10 ms. Pokud použiji Amplitube 2 jako plug-in v CUBASE, je latence také zhruba 10 ms i se zapnutým Pitch-shifterem !!
Že to "obrovské" zpoždění u effectu Pitch-shifter od firmy Waves bude způsobené opravdu jen tím, že se jedná o plug-in DirectX a ne VST ??
Díky za názor.
Uživatelský avatar
PK
Příspěvky: 534
Registrován: pon říj 04, 2004 7:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PK »

Vím, že pravdu mám, ale nemá smysl se tady o to přít.
Je to schované v té vazbě "kvalitní pitchshifter", kterou jsem použil a jejíž volba asi nebyla nejšťastnější. Jsou pitchshiftery, které se dají použít k přeladění profesionálně, na velmi drahé mikrofony, předzesilovače a převodníky pořízené nahrávky například akustické kytary, kdy ani velmi zkušené zvukařské ucho nepostřehne, že nějaké přeladění bylo použito a ve výsledném zvuku se opravdu nedaří nalézt nějakou degradaci. Takovéhle pitchshiftery (např. Serato Pitch'n'Time) přinejmenším na dnešních systémech v reálném čase bez zpoždění pracovat nemohou (jo, možná časem na sci-fi kvantových počítačích to bude něco jiného :) ).

To co hledáš ty, to jsou realtimeové pitchshiftery použitelné pro živé hraní. Ty nikdy nemohou dosáhnou kvality těch, o kterých jsem se teď zmiňoval, ale zase není fér je takhle šmahem označit za nekvalitní - ve své realtimeové třídě se jistě najdou i celkem dobré přelaďovače, které pro potřeby živého hraní postačí. Jen se nesmí jejich kvalita srovnávat s těmi studiovými.

Všechny pluginy Waves jsou k dispozici jak ve VST, tak i v Direct X verzi. Takže si můžeš rozdíl zpoždění mezi VST a Direct X verzí sám snadno vyzkoušet. V Cubase bych určitě používal VST verzi, koneckonců od Cubase 4 již Direct X pluginy ani nejsou podporované.
F.Stetinac
Příspěvky: 3
Registrován: ned lis 02, 2008 10:32 am

...

Příspěvek od F.Stetinac »

Tak jo. Moc Ti děkuju a jdu se podívat, co ti hoši z Waves v současné době nabízejí.
Hezké Vánoce a všechno nejlepší do roku 2010 Ti přeje F.Štětináč.
Odpovědět