Cubase.cz
Diskusní fórum o produktech firmy Steinberg
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pořadí efektů

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Cubase.cz -> Cubase
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Peter13



Založen: 22.3.2016
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: pá duben 29, 2016 4:15 pm    Předmět: Pořadí efektů Citovat

Ahoj, existuje nějaké osvědčené pořadí efektů ve stopě? Případně je rozdíl v řazení efektů při mixu, masteringu, záznamu atd? Jedná se o pořadí gate - komprese - modulace (chorus, flanger atd) - dozvuky - limitace. Dá se nějak kategorizovat pro jakou činnost je jaké pořadí vhodné? V různých knihách jsem se nic moc nedozvěděl. Nebo je to věc "ucha"? Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MAJ



Založen: 15.11.2006
Příspěvky: 1955

PříspěvekZaslal: pá duben 29, 2016 9:12 pm    Předmět: Citovat

Zdravím,
na pořadí efektů záleží. Zrovna Gate - Compressor je dobrá kombinace na vysvětlení.

1) Gate > Copressor: Nejdříve Gatem zařídíte, že velmi slabý signál se úplně vypne a uslyšíte tedy jen signál, který je hlasitější než nastavená hodnota brány (Gate). Tento výsledný signál pak zkomprimujete (snížíte dynamický rozsah) a pravděpodobně přidáte hlasitost. Dané "díry" po Gate tedy budou dobře slyšet.

2) Compressor > Gate: Nejdříve snížéte dynamický rozsah celého signálu Compressorem. Tedy Rozdíl mezi mehlasitějším a nejslabším místem. Pak se pokusíte aplikovat Gate, ale zjistíte, že rozdíly v dynamice už nejsou tak velké, a tak nebude Gate fungovat tak dobře a jistě.

**********
Příklad Compressor a Delay:
1) Compressor > Delay: Nejdříve snížíte dynamický rozsah nahrávky, a pak budete aplikovat Delay. To znamená, že jednotlivé údery budou Compressorem poměrně vyvážené, a pak si přesně nastavíte, jak rychle má Delay ubíhat pryč. Tyto rázy již komprimované nebudou (ale to nevadí, protože rychlost si nastavujete právě Feedbackem Delaye).

2) Delay > Compressor: Nejdříve si nastavíte, jak rychle má ubíhat Delay pryč. A pak celý signál (i s Delayem) komprimujete. Najednou zjistíte, že Delay ubíhá pomaleji a v jednom místě se může najednou vytratit (když spadne pod úroveň kompresoru). Delay tedy přestane fungovat předvídatelně.

Stačí takhle dva příklady? A toto analogicky aplikujete na všechny efekty. Někde je rozdíl výraznější, u jiných efektů tak výrazný není.

Často se uživatelé ptají, jestli nejdřív Reverb, a pak Compressor a nebo opačně. V tomto pořadí, které jsem uvedl, pak Compressorem ovivňujete i Reverb. Ten tedy začne mít jiný průbeh a začne se chovat jinak, než jak byl původně navržen. Ale třeba na Plate na bicí to smysl může mít.
_________________
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Peter13



Založen: 22.3.2016
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: pá duben 29, 2016 9:55 pm    Předmět: Citovat

Díky, většinou to tímhle způsobem používám, má to logiku. Chápu že to patří spíše do nějakého fóra o mixování, přesto se ještě zeptám - teoreticky mám signál nástroje s přezníváním například do virblu přeznívá hihat. Nasadím expander, tím zvětším odstup silného signálu (snare) od slabšího (přeslech hihat) a potom nasadím gate, který lépe pracuje s většími rozdíly úrovní signálů, případně sidechain gate s filtrem nastaveným na hihat...je takový postup efektivní?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavlii



Založen: 13.10.2004
Příspěvky: 1184
Bydliště: Hostivice :-)

PříspěvekZaslal: so duben 30, 2016 7:52 am    Předmět: :-) Citovat

Z principu ano, ale zrovna u tohoto příkladu bude dost záležet na míře přeslechu, která je obvykle taková, že to asi moc fungovat nebude. Ale záleží to na konkrétním materiálu.

Mě se nejvíce osvědčilo gate vůbec nepoužívat, obzvlášť u bicích. Je docela práce vyladit gate tak, aby neovlivňovala transienty (náběh). Ideálnější by byla gate s "look-ahead" funkcí, kdy by byla řízena podle průběhu "co teprve přijde". Ale i tak - přeslechy jsou normálně maskovány a tam, kde je pro daný buben ticho, je lepší daný úsek vystřihnout. Ale všechno je o zvyku, mě přijdou prostě rychlejší a lepší nůžky Smile

P.
_________________

www.studiokappka.cz
606 709 340
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MAJ



Založen: 15.11.2006
Příspěvky: 1955

PříspěvekZaslal: ne květen 01, 2016 10:32 am    Předmět: Citovat

Zdravím,

také jsem gate nikdy moc nepoužíval.

Mimochodem, Gate, který je v Cubase, samozřejmě "kouká dopředu", aby stihl reagovat včas (pokud není přepnut do režimu "Live").
_________________
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Cubase.cz -> Cubase Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com
www.mediaport.cz www.punchlight.com